PM Coded optimaliseert graag samen uw Webshop!

Altijd al willen weten of de veranderingen aan uw website het gewenste effect hebben? Of wilt het het conversiepercentage van de webshop verhogen? Dan biedt Google Optimize de uitkomst!

Google Optimize is een kosteloze tool van Google waarmee u eenvoudig verschillende A/B testen kan uitvoeren op uw webshop. Naast het verkrijgen van meer bezoekers naar uw webshop, is het vooral zaak om zoveel mogelijk bezoekers hun bezoek te laten omzetten naar een aankoop. Elke aanpassing aan uw webshop heeft invloed op het conversiepercentage. Met Google Optimize kunt u dit eerst testen, voordat de aanpassing volledig wordt doorgevoerd. Wellicht heeft de aanpassing die u in gedachte heeft wel een negatief effect in plaats van een positief effect. Met Google optimize komt u daarachter!

Google Optimize biedt vele verschillende mogelijkheden om veranderingen op uw webshop te testen. Denk bijvoorbeeld aan:

  • Welke kleur knop zorgt voor een betere Click-Trough-Rate (CTR)
  • Moet het contactformulier links of rechts worden geplaatst
  • Lange tekst of korte tekst?
  • Welke koptekst moet ik gebruiken voor mijn pagina
  • Misschien een andere afbeelding gebruiken?

Bovenstaande zaken zijn op zich eenvoudig aan te passen, maar eerst testen om te zien of de veranderingen wel het juiste effect teweeg brengen is natuurlijk helemaal top!

Google Optimize biedt verschillende soorten testen:

  • De A/B-test: hiermee kun je twee of meer varianten van een element op een pagina testen.
  • De Multivariate-test: hiermee kun je combinaties van aanpassingen aan elementen testen om te kijken wat de beste combinatie is.
  • De Omleidingstest: je maakt verschillende pagina’s aan om te kijken welke variant het beste presteert.

PM Coded ondersteunt u graag in dit traject en gaat graag samen met u aan de slag om uw webshop te optimaliseren, door de juiste stappen te nemen. Neem contact met ons op om de mogelijkheden te bespreken!